NOVA PLATAFORMA TECNOLÒGICA 112
Ahir pel matí es presentà la nova plataforma tecnològica 112 de la Comunitat Valenciana, al Centre de Coordinació d’Emergències, a L’Eliana, a càrrec de la Generalitat Valenciana.
El President de la Generalitat, Francisco Camps, junt al Conseller de Governació, Serafín Castellano, vàren ser els encarregats de fer la presentació oficial. Tinc que ressaltar que ho varen fer en un bon to i “amb tota la cordialitat parlamentaria”…
Després de fer una visita guiada, de la mà del Cap de l’Àrea del 112, Vicente Aguiló (veí de L’Eliana), pel Centre de processament de dades, la Sala d’atenció de cridades, i la sala de comandament i de control, vaig tindre l’oportunitat de fer una xicoteta intervenció, com a Alcalde del L’Eliana, ja que les instal·lacions del 112 estan dins del nostre terme municipal, des de l’any 1988, quan l’Ajuntament de L’Eliana va cedir gratuïtament una parcel·la a la Generalitat Valenciana (de 24.312 m2), amb destí a la construcció d’un Centre de Coordinació de Protecció Civil i Escola de Policies i Bombers.
Des de L’Eliana coordinem l’actuació de persones que exposen la seua vida (bombers, policies locals, sanitaris, voluntaris) per a salvaguardar la vida d’altres.
Reconeguem la dedicació que des del Centre d’Emergències fan tots els funcionaris dels serveis públics a la defensa de les seguretats personals i col·lectives.
La modernització de la plataforma del 112 de la Comunitat Valenciana, l’adaptació de les actuacions d’emergència a l’evolució de les noves tecnologies és clau per a seguir millorant el servei prestat als ciutadans, millorant l’atenció immediata.
Es per tot això que ens sentim orgullosos de tindre el Centre d’Emergències al nostre poble, a L’Eliana.
A més a més, aprofitant el meu torn de paraula, vaig traslladar al President Camps, la importància per a la nostra comunitat educativa de tindre el Segon Institut d’Ensenyança Secundària a L’Eliana, del qual la llicència d’obres ja està demanada per part de l’Ajuntament de L’Eliana des de Setembre de 2009. Aquesta demanda es va rebre per part del President de la Generalitat amb un grau d’optimisme pels veïns i veïnes de L’Eliana. Vaig quedar satisfet de la seua reacció, confie en que ha segut un impuls per a abreviar en la consecució del nostre objectiu, tindre el IES Nº 2 a L’Eliana.
Documentació relacionada: